31 mars 2014

hjälp mig istället

Jag kan bli ledsen och lite arg på folk ibland.
För det första så Vet jag att jag inte har det roligaste jobbet eller arbetstider med skiftgången som jag har. Jag vet, och att veta att man jobbar faktiskt 3 av 5 helger Suger!
Jag vet att jag jobbar om alla dagtidsarbetare.. suger det med!
Jag vet att jag gnällt över mitt jobb länge, Men det är även det jobbet som ger mig chansen att göra dem saker bredvid yrket om jag verkligen vill göra. att jag kan cykla, resa och göra alla dessa saker jag känner att jag bara Vill göra här i livet.

Jag är kanske inte som alla andra som söker vad de vill göra här i livet inom jobbet och de vill utbilda sig till det som de vill utbilda sig till. För för mig så är just nnu jobbet kanske inte så jäkla viktigt vilket jag håller på med, utan vad jag får göra UTANFÖR jobbet på min fritid! att då få chansen att åka skoter, åka iväg på skidsemester, kanske resa utomlands på inte enbart charterresor, träna det jag vill, cykla Downhill osv så är det viktigare för mig! Jobbet ger mig Bra pengar och den dag jag är "klar" (om man nu någonsin kan bli klar?) med mina MÅsten här i livet så är jag helt redo för att byta och börja kika på vad jag kanske Vill jobba med, ör den dagen kommer komma. och utbildning? jag har INGEN som helst aning om vad jag skulle vilja plugga tilll eller om jag ens Vill plugga?

så snälla sluta tjata om det och hjälp mig istället och var positiva till att jag faktiskt Har ett jobb (även om att gå under bemanning inte är det optimala). Jag själv kan vara negativ över nätter (som jag hatar) och skiftgången ibland, men uppmuntra mig istället då för attt vara negativ och klanka ner på mitt jobb. det gör bara mig mer illa till mods och känner att jag inte lyckas lika bra som just Dig här i livet.

Så snälla, försök vara positiv så är det såå mycket lättare för mig att försöka vara positiv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar