10 november 2011

Vänta nu??

Jaha. då har man blivit kallad för "HORA" för första gången i sitt liv...
Har aldrig varit en sådan som slänger fula ord över andra personer, och inte vill jag höra såna om andra personer heller... och för första gången någonsin fick jag det ordet kastat över mig. detta då av en 10åring ???
Stämmer logiken? finns det någon logik i det hela?
nej tycker inte jag heller.. Var är framtiden påväg om en liten kille och sina två kompisar skriker "JÄVLA HOROR!!!! HORAA!! JÄVLA HOROR!!" efter, för dem, totalt främmande personer!!


jag och en kompis var nämligen ute på en promenad vid lunchtiden idag när vi gick förbi Söderbaumskaskolan.. då det kommer tre små killar springandes emot oss på andra sidan staketet, inne på skolgården, och börjar dryga sig med att först heja, tog upp en leksaksbåt från gräset och sa att vi fick den, samtidigt som de skrattade och mopsade sig lite. "Nej, tack det är bra ändå!" blev vårat svar när vi fortsatte att gå vidare. När vi då vänt ryggen till kommer då dessa ord skrikandes.... Hmm. förstår inte riktigt var framtiden är påväg,, det är skamligt och rent utsagt pinsamt anser jag. de små liven vet ju inte ens vad det betyder(?) 


ångrar nu i efterhand att jag inte vände om och gick in på skolgården och tog tag i det direkt.. Suck.

1 kommentar:

  1. Jadu, vad säger man om det? De har väl inte klart för sig vart gränsen går när det gäller vad man säger till folk eller vad man gör. Upplevde faktiskt nåt liknande själv med Anna i Falun när hon studerade där. Tre ungar i 10 års åldern gick på samma väg som oss o plötsligt hoppade den ena av dem på en av de andra killarna. Han skrek o slogs o jag blev tokig när jag såg det. Killen skrek o bad att han skulle sluta slå. När jag kom fram så sa han bara "Han pratade med mig o så kom det spott i mitt ansikte" Den andra killen sa gråtande, det var inte meningen utan det blev bara så. Vad gör man då? Jag sa " det där är ingen anledning att hoppa på honom, och gör du det igen så pratar jag med din farsa, för jag känner honom" Så glöm inte det! Men inte kände jag hans farsa, men jag hoppas att han lärde sig nåt av det i alla fall. Anna bara gapade, men så fortsatte vi till stan o tog en öl i stället! Jag kände mig nöjd efter att ha försökt göra nåt i alla fall.
    Kram Marita

    SvaraRadera