11 november 2011

Truppgymnastik

Kärleken till den sporten, GYMNASTIK, är större än All annan kärlek!
Jag tror Många i min omkrets kan hålla med om den känslan.


Detta ger barn i ung ålder tidig kroppskontrolll och de lär sig Snabbt den motoriska biten. Bra på alla sätt. hela tiden strävar man efter att lära sig bätre och lära sig allt svårare saker och det adrenalinet och kicken som gymnastiken ger när man har klarat just den där svårare övningen är Oslagbar!
Samtidigt som vi alla vet och har i bakhuvudet även risken med just denna sport. Du ska med All din kraft och med hjälp av All din muskulatur slänga runt Hela kroppen i olika vridningar och höga volter! Detta medför såklart en risk där marginalerna till de riktigt stora olyckorna är hårfin.....

detta skedde alltså en kille, Marcus 19 år som var Elitgymnast, i Januari tidigare iår. Då han bröt nacken och blev förlamad i hela kroppen. Hans väg tillbaka nu vill jag uppmärksamma. Jag gråter av LYCKA när man ser hur långt han har kommit sedan han låg i sjukhussängen utan att kunna röra sig Alls.


Han är nu nominerad till Svenska Hjältar,
och jag hoppas och ber om att han får ett pris för sin kamp tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar