28 februari 2014

Uppdrag 1 i en HALVKLASSIKER


Före:
Dags för första starten var det ja. Halvvasan. 
jag har hittills åkt 5,6 mil på skidorna denna säsong. Som mest under ett o samma pass 13 km.
Uthålligheten är väl sisådär. Mer rädd för hur jag ska hålla humöret uppe under så lång tid. siktar på en tid runt en timme/mil. borde vara rätt rimligt om allt går som det ska :) NERVÖS.com
Sponsored by: 
Bjursås Sparbank
Arctic Paper

Selfie innan starten!
Före starten i Oxberg 

Efter:
Då var det GJORT!! Mål är passerat på 4 tim 46 min 48 sek...
Helt OK, med tanke på att jag bröt ena staven efter 8km o fick åka mig igenom närmsta 7 km till närmsta kontroll för en ny stav.. Sinka rätt bra det... och en jäklans massa uppför under de 7 km också.... typiskt! men jag är nöjd. kom inte ikapp monika och höll inte den tänkta tiden som var målet, men det fick gå ändå!
Tröttt o slut och uttråkad efter halva loppet. blir så uttråkad nr det håller på så länge.. så det var svårt att hålla lågan uppe, och de positiva tankarna... 10 meter innnan mål ropa jag till en kompis som Heja på: "JAG VILL INGE MER!!!" hehe. så nu bävar jag mig inför halvvättern, 15 MIL på cykel!!!!! :S

Avslutade kvällen med hemmagjord PIZZA ihop med karin o monika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar