4 september 2013

Underbara morgon

Jag njuter av stillhet.  Jag njuter av morgonen. Jag njuter av den bästa omgivningen o tystheten.  Jag njuter av den ro man får när man sitter ute i skogen,  helt själv.  Bara jag, min bössa och förväntan.
Jag älskar jakt!
Konsten är att överlista djuren, och det är ingen lek som många verkar tro. Det gäller att ta sig till pass i rätt tid,  innan de är igång o rör sig. Det gäller att ha planerat din färd dit, så tyst som möjligt, planering på var du ska sitta o sen är det bara  attt väänta o Hoppas å att de passerar Just Där du är ju då. Att de är just på den plats vid det tillfället. Att sen inte alltid skottillfället infinner sig det må så hända.
Jakt är en konst, en vetenskap och en himla massa tur. Skam den fan som ger sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar