7 april 2014

Man vet aldrig var vägen framför dig leder


Äntligen är den ihopmonterad och klar för att hänga upp tillsammans med silvermedaljen :) ska bara hitta det rätta stället för den att sitta bara ^^

Efter jobbet blev det en smoothie innan jag åkte hem till pappa och gick med hundarna. Gick medvetet in på lindor osv för att jag ville få chansen att få se nå djur, och att brudarna skulle få använda sina nosar lite. Men inte visste jag väl att jag en 20 min senare skulle stå och slakta ett rådjur?
Hörde ett skrik jag inte visste hur jag skulle tolka, men nästa skrik så insåg jag att det lite stod rätt till. Mkt riktigt. lite längre upp bland träden mellan två lindor satt en liten fjolårsbock fast i ett gammalt stålrutsnät.. :/ 
band fast hundarna i varsitt träd längre bort och försökte mig på att få loss honom. men insåg att jag behövde hjälp. sprang hem till pappa, men när vi kom tillbaka så hade han precis gett upp.. :'( pluppen.
så mkt bättre liv, eller iaf slut på livet han kunnat få. ville göra allt för att stoppa lidandet för honom, men kände mig maktlös, och ännu mer maktlös när man hämtat hjälp och han inte orkade längre...

Man vet aldrig var vägen man tar leder till.
idag var det att en stund senare stå och stycka ett rådjur. mer kött i frysen. Hade dock hellre velat undvika det för attt han skulle få slippa det slutet på livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar