31 januari 2012

Fri, tills nästa spontana ide kommer :P

Nu har det snart gått 3 veckor sedan jag fick träffa mig karl. Jag ska vara ärlig, det är frustrerande att inte kunna ses så ofta man vill, att inte kunna få påbörja en vardag ihop. För jag är säker i mig själv och mina känslor, det kanske tog sin tid. Men egentligen visste jag nog det från början, jag ville själv bara inte erkänna för mig själv. Men jag är redo, och det är med honom jag vill ha det seriöst med.

Men nu har jag i vilket fall tagit beslutet att säga upp lägenheten i Falun, flyttat hem till mor och far. och framåt sikta på lägenhet i Bjurs.
Beslutet grundade på att jag inte ville tillbaka till falun. För tillfället har jag inte jobb i falun iaf, och det var enda skälet att bo i falun kände jag. har inte mkt mer där att hämta. Med träningar 5 dagar i veckan i Bjurs framöver kommer ta sin tid. Att då pendla mellan bjurs-falun hela tiden tar för mkt på energin känner jag, när jag desssutom emellanåt pendlar till Vansbro och Roger titt som tätt. Bensinen drar iväg i pengar........
Där av mitt beslut om hemflytt igen. När jag dessutom åker till Vansbro åker jag via Bjurs jämt. Får jag tillbaka jobbet i falun kan jag lika gärna pendla då. Men i mina lediga periode kommer jag iaf att vara i bjurs på träningar eller i vansbro med Roger.
Lägenhet i Bjurs skulle vara skönt. Slippa bo hemma, ha sitt eget och fortfarande i bjurs skulle vara skönt. Men, då kommer vi till nästa problem. vet ej om jag ens tänkt vara i bjurs nästa vinter! Resa eller säsonga blir det nog. Jorden runt-resa eller Säfsen ? Det får vi se.

Det löser sig nog. På ett eller annat vis.
Så nu är jag inflyttad i flickerummet igen. och lämnat min lilla etta bakom mig.
Dock lite problem med att få plats med allt i rummmet som man kunde sprida ut sig med i en lägenhet :P

1 kommentar:

  1. Vad härligt det är att läsa. Du verkar full av ideér och nya utmaningar. I LOVE IT!

    SvaraRadera