17 oktober 2011

v.41

Älgjakten var underbar! och beslutet är nu taget att jag själv ska ta jägarexamen till våren :) Så nästa år sitter jag själv med egen bössa på passet och bara väntar på att få se djur och njuta av tystnaden i skogen!! (okej,, tystnaden kunde vi ju skippa, lite tråkigt är det på det viset) men man rensar  skallen otroligt bra! 

Dag 1 var jag med pappa, utan att se något alls.
Dag 2 var jag med Lillasyster, utan att se nåt alls.
Dag 3 var jag med pappa igen, utan att se nåt på pass. men när vi passade om sprang vi på en tjur på väg till passet.
Dag 4 satt jag med Marie Käll :) otroligt roligt hade vi i skogen, och 2 olika kor såg vi på första passet, utan en riktig träffchans. och på pass två kom en stor Skroveltjur (12-14 taggar) och sa Hej! Även denna gång utan en riktig träffchans.... 3 st observationer på djur och Inget skott!! Inte likt Marie ;) tss.
men riktigt kul var det. och oerhört taggad inför nästa års älgjakt som sagt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar