9 november 2014

Jakt för livet!

Igår var ännu en braa dag i livet. Innehållandes jakt!
Först älgjakt till sen lunch med jaktlaget hemma, blev skjutet en kalv av passgrannen närmast mig.. Jäkla typiskt att de inte gick till mig bara ;)
Meen kul att laget sköt :)

Efter slaktning och allt då hanns det bytas vapen när vi kom hem o en bulle i magen för att bege sig ut med grabbarna på rådjursjakt med beaglen.
Haha ja vad ska man säga,  en get med tre kid fick hunden tag på. Jag såg dem tre gånger på skogsvägen jag stod på. Meeen, som närmast var de 36 m första gången, andra gången (då var det bara geten) ca 60 m o sista gången (bara geten) på ca 40 m. Alltså för långa håll för hagel...  Typiskt!
Men bra hundjobb innan dimman o mörkret svepte över oss.

En vända på lager157 med god vän o sen taco med familjen så var jag slut som artist kl åtta på kvällen!
Härligt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar